Szak- és diplomadolgozat témakörök

Az Intézet által ajánlott Szak- és Diplomadolgozat témakörök

Dr. Budavári-Takács Ildikó

  • Konfliktuskezelés pszichológiája (mobbing, stressz, megküzdés, kommunikáció fejlesztése)
  • A karrierépítés pszichológiai vonatkozásai
  • Kompetenciák szerepe a munka világában
  • Mentálhigiéné, stresszkezelés a munkahelyen
  • Motivációk az életpályán (pl.: értékek, életcél, sikeresség)

Dr. Czeglédi Csilla

  • A vállalkozói hajlandóság alakulása és motivációi
  • Munka-család egyensúly
  • Női vezetők
  • Innováció, tudásgazdaság - Szervezeti tanulás, tanuló szervezet

Csehné Dr. Papp Imola

  • Az oktatás és a munkaerőpiac közötti kapcsolat
  • A munkaerőpiac regionális struktúrája és különbségei
  • Speciális csoportok a munkaerőpiacon (Z generáció, nők stb.)
  • Új jelenségek a munkaerőpiacon (munkaerőhiány, alulfoglalkoztatottság, robotizálás, migráció stb.)
  • Kihívások és újdonságok az emberi erőforrás gazdálkodásban és a vezetés-szervezésben

Dús Miklós

  • Innováció és tudásmenedzsment vizsgálata egy vállalatnál
  • A tudásmenedzsment menete egy vállalatnál (tudásaudit, tudástérkép)
  • A munkaerőpiac alakulása a Magyarországi régiókban
  • Az atipikus foglalkoztatási formák alkalmazásának elfogadottsága Magyarországon
  • A szervezeti hírnévépítés jelentősége a Magyarországi vállalatoknál

Dr. F. Orosz Sára

  • Kommunikáció a marketingben – Tematika és verbalitás egysége
  • A szemléltethető gyakorlat - A vizuális kommunikáció szerepe az oktatásban
  • Projekt és prezentáció – A vetítettképes előadás jelentősége az üzleti kommunikációban
  • Önmárkaépítés – A szimbolikus kommunikáció szerepe az önreprezentációban
  • Etikai problémák a kulturális és művészeti szféra üzleti területein

Dr. Farkas Attila

  • Gazdaságfilozófia és gazdaságpolitika
  • Etika és gazdaság
  • A fogyasztói társadalom
  • A reklám hatásmechanizmusai
  • A politikai kommunikáció elemzése

Dr. Farkas Péter

  • Andragógia mentálhigiénés vonatkozásai
  • A hátrányos helyzetű csoportok felzárkóztatási lehetőségei az oktatásban
  • A magyar neveléstörténet fejezetei
  • Pedagógiai kompetenciák vizsgálatának lehetőségei
  • A pedagógussá válás folyamata

Garamvölgyi Judit

  • Kulturális intelligencia
  • Multikulturalitás
  • Beilleszkedés külföldön

Gősi Imréné Dr.

  • Szervezeti hírnévépítés az érdekgazdák különböző szegmenseiben.
  • Munkáltatói márkaépítés, employer branding.
  • Az emberi erőforrás menedzsment funkcióinak érvényesülése a szervezetek gyakorlatában.
  • Az álláskeresés, a toborzás-kiválasztás folyamatának nehézségei
  • A Cafeteria rendszer, mint munkavállalói lojalitás-befolyásoló tényező.

Dr. Kenderfi Miklós

  • Pálya-orientáció eltérő rétegek körében és a világháló adta információ-szerzési esélyek és veszélyek
  • Különböző szocializációjú és/vagy kultúrájú csoportok munkaerőpiaci integrációja
  • Az iskolai/képzési lemorzsolódás dinamikája, megelőzése és kezelése
  • A pályaérettség sajátosságai másféle társadalmi csoportok esetében
  • A hagyományos tanácsadási módszertan (egyéni és csoportos) alkalmazásának dimenziói – az új szabályok adta iskolai lehetőségek (Pályaorientációs nap, Iskolai Közösségi Szolgálat)

Dr. Kollár Csaba

  • A LinkedIN és egyéb WEB 2.0 platformok szerepe az emberi erőforrás-gazdálkodásban
  • Szakmai szolgáltatások (tanácsadás, mediáció, mentorálás, coaching, stb.) a szervezetfejlesztés területén
  • Az információbiztonság humán aspektusa és HR-es vonatkozásai
  • Személyes márka, munkaadói márka, szervezeti márka
  • Generációk a munkaerőpiacon

Kollár Péter

  • Kompetenciák a munka világában
  • Vezetői stílus-jellemzők a hazai szervezeti gyakorlatban
  • A teljesítményértékelés gyakorlati problémái
  • Zaklatás és visszaélés a munkahelyen
  • Modern munkaszervezési megoldások

Dr. Kolta Dóra

  • A szervezeti kommunikáció vizsgálata vállalatoknál
  • Hátrányos helyzetű csoportok és az esélyegyenlőség
  • Szegénység és jövedelemegyenlőtlenség
  • A népesedési helyzet, generációs különbségek és problémák
  • Nemzeti kisebbségek helyzete, nyelvoktatás

Korényi Róbert

  • Az iskola és a munkahely világa (megküzdés, reziliencia, boldogság, elégedettség, jóllét, stressz)
  • Jövőkép, motívumok és kompetenciák mérése a segítő szakmákban
  • A problémamegoldó gondolkodás és az empátia fejlesztésének lehetőségei (iskola és munkahely)
  • A sztereotípia hatása a munka világában (kiválasztás, munkahelyi elégedettség, teljesítmény énkép...stb.)

Dr. Mészáros Aranka

  • A személyes kommunikáció jellemzői a különböző generációk és a személyiségpreferenciák tükrében
  • A visszajelzésekkel való gazdálkodás nemi és generációs jellegzetességei
  • A konfliktuskezelési stílusok, személyiségpreferenciák generációs jellegzetességei
  • Vezetők az MBTI személyiségpreferenciák tükrében
  • Pénzügyi attitűdök összefüggései generációs és nemi jellemzőkkel

Miskolciné Dr. Mikáczó Andrea

  • Minőség-menedzsment, minőségfejlesztési eszközök és módszerek a köz- és/vagy versenyszférában
  • Minőségköltség-gazdálkodás
  • A felsőoktatási minőségbiztosítás aspektusai

Nagy Andrea

  • Intézményi környezeti nevelés (zöld óvoda, ökoiskolai, lehetőségei, módszerei)
  • Civil szervezetek szerepe az oktatásban 
  • Nevelés és oktatási intézmények hatékonysága
  • Innovatív, jó gyakorlatok hatásának vizsgálata a köznevelési intézményekben
  • Korszerű oktatástechnológia alkalmazásának vizsgálata a szakképzésben

Melisné Dr. Nagy Márta Enikő

  • Kommunikáció az iskolában. A tanár-diák kommunikáció vizsgálata a közoktatásban.
  • Különleges pedagógiai bánásmódot igénylők a közoktatásban. (SNI, BTM, tehetséges tanulók)
  • A tanulók tanulási motivációjának és/vagy tanulási technikájának, stílusának feltárása.
  • A tanulók életmódjának és művelődési szokásainak vizsgálata.
  • Család és iskola.

Dr. Poór József

  • Globalizáció és a nemzetköziesedés hatása a vállalati/intézményi menedzsmentre
  • A menedzsment tanácsadás - múlt, jelen és jövő
  • Az átalakuló emberi erőforrás menedzsment
  • Munkaerőmegtartás-talent menedzsment-robotizáció

Dr. Rudnák Ildikó

  • Kulturális sokk /beilleszkedési/befogadási kompetenciaelemek/tudástranszfer/kulturális sztereotípiák
  • Álláskeresés: önéletrajz, állásinterjú, motivációs levél
  • Tréningtípusok, Tréningértékelés – hatékonyság, Nyelvtanulás – nyelvtudás, idegen nyelv
  • Az interkulturális/multikulturális kommunikáció
  • Nemzetköziesítés/nemzetköziesedés a felsőoktatásban – hallgatók itthon és külföldön

Salgó-Nemes Károly

  • A vezetői siker. Az érzelmi intelligencia szerepe
  • Humán tőke szerepe
  • A HR szerepe a vállalati/szervezeti stratégia és/vagy a versenyképesség kialakításában
  • A versenyképesség és/vagy kitörési lehetőségek
  • Fluktuáció dinamikai vizsgálatok a KKV szektorban.

Dr. Suhajda Csilla

  • Szakmák/pályák fejlődéstörténete és követelményeinek változása
  • A tanácsadás módszertani lehetőségei az egyén és a szervezet aspektusából
  • A felnőttképzés elmélete és gyakorlata, a kapcsolódó szolgáltatások tervezése, megvalósítása, értékelése
  • A pályaorientáció elmélete és gyakorlata a köz- és felsőoktatásban, hatása az életútra
  • Munkavállalói kompetenciák szerepe és lehetőségei a munka világában

Dr. Szabó Katalin

  • Stratégiai/ innovatív/ modern emberi erőforrás menedzsment gyakorlatok vizsgálata
  • Generációmenedzsment
  • Nők a munkaerőpiacon
  • Nők a vezetésben
  • Vezetői kompetenciák, vezetői stílusok, a hiteles és helyzethez illő vezetés, kihívások a vezetői létben

Tóth Katalin

  • Munkavállalók képzése, fejlesztése.
  • Ösztönzési formák a szervezeti gyakorlatban
  • A munkaerőmegtartás szervezeti kihívásai
  • Szervezeti (vállalati) kultúra vizsgálata
  • Emberi erőforrás menedzsment funkciók a szervezeti gyakorlatban

Dr. Varga Erika

  • Az interkulturális/multikulturális kommunikáció aspektusai és szerepe a munka világában
  • A kompetenciák szerepe és megítélése a (nemzetközi) HR-ben és az oktatásban
  • Motiváció, ösztönzés, jutalmazás és teljesítményértékelés a vállalati szférában

Dr. Veresné Dr. Valentinyi Klára

  • Szakmai kommunikáció vállalatoknál
  • Idegen nyelvi oktatás
  • Szakfordítás

Visztenvelt Andrea

  • Hátrányos helyzetűek a felnőttképzésben
  • Pályakezdők a munkaerőpiacon
  • Életpálya tanácsadás, élethosszig tartó tanulás
  • Atipikus foglalkoztatás